Innowacja pedagogiczna Ortografia z uśmiechem była prowadzona w klasach I – III od 10 stycznia 2022 r. do 31 maja 2022 r. Autorkami były Magdalena Koszela, Elżbieta Gibowska i Elżbieta Filipiak. Zajęcia innowacyjne odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, raz w tygodniu w ustalonym dniu. Głównym założeniem innowacji było uatrakcyjnienie trudnej nauki ortografii poprzez stosowanie metod aktywizujących, a tym samym podniesienie poziomu poprawnego pisania wśród najmłodszych. W wyniku podjętych działań uczniowie utrwalili i potrafią zastosować zasady ortograficzne, a także zdobyły umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, takich jak słowniki czy zasoby internetu. W czasie prowadzenia zajęć na bieżąco oceniane były wytwory pracy uczniów, ich zaangażowanie i aktywność, a efekty pracy były prezentowane w „Kąciku ortograficznym” znajdującym się w każdej klasie. Były to, m.in. lapbooki ortograficzne, gry, kolorowanki, obrazki ortograficzne oraz własne słowniczki ortograficzne. Umiejętność zastosowania nabytej wiedzy w praktyce sprawdzana była poprzez wyniki dyktand, testów, pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów. Na koniec odbył się konkurs, który w każdej z klas wyłonił „Klasowego mistrza ortografii”.
Opr. Magdalena Koszela